Pagina bijgewerkt op: 22 jan 2002 cdj

De " Gwili " Steam Railway.
Bronwydd Arms Station, Carmarthen,

 

Ticket van Bronwydd naar Llwyfan Cerrig in het Engels.

Ticket van Bronwydd naar Llwyfan Cerrig in het Welsh.

Typische GWR lantaarn die op veel stations te zien waren. 20 juni 2001, foto © cdj. Klik hier voor openingstijden en prijzen en meer informatie.
Het seinhuis " Signalbox " is kompleet werkend ingericht met de orginele GWR sein toestellen en handel inrichting. De liefhebber van seinsystemen kan hier zijn hart ophalen. Het bedienen van de wissels en seinen is compleet de volgen. Het seinhuis is toegangkelijk voor de geinteresseerde spoorweg liefhebber.
Het seinhuis aan het begin van de museum spoorlijn. 20 juni 2001, foto © cdj. Klik hier voor interieur van het seinhuis.
Seinhuis is geschilderd in de GWR kleuren. De overweg aan de rechterkant blijft gesloten voor treinverkeer omdat de lijn nog niet door loopt naar Carmarthen. Of dit ooit zal gebeuren is niet duidelijk.
Het seinhuis aan de wegzijde. 20 juni 2001, foto © cdj Museum index
Als materieel op de "GWILI" worden gerestaureerde BR rijtuigen gebruikt. Als trekkracht dient een 0-6-0 BR Saddletank.
Perron in de richting van het seinhuis gezien. 20 juni 2001, foto © cdj Museum index
De trein staat klaar om te vertrekken naar LLWYFAN CERRIG.
Perron gezien in de richting van LLWYFAN CERRIG. 20 juni 2001, foto © cdj. Museum index
Overzicht van de sporen bij het begin station van de Gwili spoorlijn.
De spoorlijn begint in het voormalige station BRONWYDD ARMS.
In de verte de typische GWR style watertoren. Rechts een voorbeeld van het lower kwadrant signaalsysteem wat gehanteerd werd bij de GWR. De wissels en de sinen worden bedient van uit het sein huis.
Rails in het station Bronwydd Arms. 20 juni 2001, foto cdj. Museum index
Het station LLWYFAN CERRIG was tot voor kort het eindpunt van de lijn maar sinds het station DANYCOED inbedrijf is genomen rijden de treinen na een korte stop hier door.
Wel staan op de zijsporen een groot aantal nog te restaureren wagons.
Perron van het station Llwyfan Cerrig. 20 juni 200, foto © cdj. Museum index
Het eindpunt DANYCOED is voorzien van een omloopspoor waardoor de lokomotief weer voor de trein geplaatst kan worden.
De 0-6-0 Saddletank welke dienst deed als trekkracht. 20 juni 2001, foto © cdj Museum index
Te DANYCOED staat deze metalen tool-shed op het perron geschilderd in de originele GWR kleuren.
Typische GWR tool-shed geconstrueerd van plaatijzer. 20 juni 2001, foto © cdj Museum index

Home