G.W.R Broad Gauge open 4 plank.
G.W.R Broad Gauge open 4 plank convertible
wagon. |
||
This 7mm model of one the GWR open 4 plank wagons are build from ABS kits. These kits are supplied by the BGS
and ABS models. The bottom is made of brass. At the top small wooden planks
are glued for a better and more realistic apperence. |
Deze 7mm modellen van de 4 planks open GWR goederenwagons zijn gebouwd van ABS
models kits. Deze white metal
kits zijn verkrijgbaar bij de BGS. Foto 01/09/2001 © CdJ. |
|
|
||
The underside of the wagon . Every axle has
four small springs and two subframes. These springs
are fitted between the bottom and the brass subframe.
This one is the prototype to find out how the springs are working in such a
small space. The springing of the buffers is good visible at this picture.
Every buffer has his own small spring with a special
shape. The couplers are connected with two brass rods. Between these rods
there is a small spring. |
De onderzijde van de wagon. Iedere as heeft vier veertjes welke gemonteerd zitten tussen de bodem en het subframe. This wagon is a prototype om te proberen hoe de veertjes hun werk doen tussen de bodem en het subframe. Ook is hier de vering van de buffers goed te zien. Iedere buffer heeft een eigen veertje van een speciaal gebogen model. De koppelingen zijn aan elkaar doorverbonden door twee messing stangen welke door een veertje met elkaar verbonden zijn. foto 01/09/2001 © CdJ. |
|
|
||
A closeup of the small spring between the
bottom and the subframe. The subframes
are connected by a brass rod.The baerings of the axle are monted
in the subframes. This picture gives a good view at
the broad gauge axles. The standard Slaters S7 axle
is sawed in two parts. A smal brass pipe connects
the axle again at the correct distance between the wheels. For the correct
distance we use the BGS gauges. |
Een close-up van de kleine
veer tussen de bodem en het subframe. De subframes zijn met elkaar verbonden
door een messing stangetje. De lagers voor de assen zijn gemonteerd in de
subframes. Heel goed zijn hier de verwijde wielstellen te zien. De standaard
S7 Slaters assen worden doorgezaagd en weer door
middel van een messing buis met elkaar op de juiste afstand verbonden. De
door de BGS geleverde kalibers zorgen voor de juiste afstand tussen de
wielen. |
|
|
||
An other view at one of the eight
springs. The springs are surplus parts from old relays. The costs of the construction are nihil. |
Een ander beeld van één van
de acht veertjes die er voor zorgen dat de wagon veert. |