G.W.R Broad
Gauge convertible brakevan.
(A broad gauge
brakevan build from a Peco kit in 7mm.)
G.W.R Broad Gauge open 4 plank convertible brakevan. | ||
This 7mm model of a GWR convertible broad
gauge brakevan is made of using a Peco kit. The bottom is
made of brass. At the top small wooden planks are glued
for a better and more realistic apperence. The brakevan
ran as a convertible so we had to change the underframe.
The model has to be sprayed in the correct color. We need
to place the lettering and handrails. The axles are
sprung. The model is build in the Netherlands by CdJ. Photo 20/03/2002 © CdJ. |
Dit 7mm model van de convertible brakevan is
gebouwd van een Peco kit. De bodem is gemaakt van
dubbelzijdig epxoy printplaat Boven op deze bodem zijn
kleine houten plankjes gelijmd om het geheel een meer
realistische uitstraling te geven. Het model is nog niet
in de juiste kleur gespoten ook de belettering en
handrails ontbreken nog. Model in aanbouw bij CdJ Foto 20/03/2002 © CdJ. |
|
One axle of the G.W.R brakevan. | ||
The underside of the brakevan . Every axle
has four small springs and two subframes. These springs
are fitted between the bottom and the brass subframe.
This one is the prototype to find out how the springs are
working in such a small space. Photo 20/03/2002 © CdJ. |
De onderzijde van de wagon. Iedere as heeft
vier veertjes welke gemonteerd zitten tussen de bodem en
het subframe. This wagon is a prototype om te proberen
hoe de veertjes hun werk doen tussen de bodem en het
subframe. foto 20/03/2002 © CdJ. |
|
The complete underframe of the G.W.R. brakevan. | ||
This view shows the total regauged
underfrmae. A new underframe is made of double
coppercladded expoxy this material is easy to saw and you
can solder on both sides the parts you want to mount at
the underframe. The brass subframes are connected by a
brass rod. Between te small subframes there are very
small coilsprings to make the axles springed. The
bearings of the axle are monted in the subframes. This
picture gives a good view at the broad gauge axles. The
standard Slaters S7 axle is sawed in two parts. A smal
brass pipe connects the axle again at the correct
distance between the wheels. For the correct distance we
use the BGS gauges. We still need to paint the frame and add te details. Photo 20/03/2002 © CdJ. |
Deze foto laat zien hoe de verbreding van
het frame is gerealiseerd. Voor de bodemplaat van het
frame is dubbelzijdige epoxy printplaat gebruikt. Dit
materiaal is eenvoudig te zagen en de onderdelen voor het
frame kunnen er opgesoldeerd worden. Op de bodem plaat
zijn subframes gemonteerd. De subframes zijn met elkaar
verbonden door een messing stangetje.Tussen de subframes
en de bodemplaat zitten 8 kleine spiraalveertjes. De
lagers voor de assen zijn gemonteerd in de subframes.
Heel goed zijn hier de verwijde wielstellen te zien. De
standaard S7 Slaters assen worden doorgezaagd en weer
door middel van een messing buis met elkaar op de juiste
afstand verbonden. De door de BGS geleverde kalibers
zorgen voor de juiste afstand tussen de wielen. Het frame
moet nog geschilderd worden. Foto20/03/2002 © CdJ. |
|