G.W.R Broad Gauge convertible brakevan.
(A broad gauge brakevan build from a Peco kit in 7mm.)

CLOSE WINDOW

G.W.R Broad Gauge open 4 plank convertible brakevan.
This 7mm model of a GWR convertible broad gauge brakevan is made of using a Peco kit. The bottom is made of brass. At the top small wooden planks are glued for a better and more realistic apperence. The brakevan ran as a convertible so we had to change the underframe. The model has to be sprayed in the correct color. We need to place the lettering and handrails. The axles are sprung.

The model is build in the Netherlands by CdJ.

Photo 20/03/2002 © CdJ.
Dit 7mm model van de convertible brakevan is gebouwd van een Peco kit. De bodem is gemaakt van dubbelzijdig epxoy printplaat Boven op deze bodem zijn kleine houten plankjes gelijmd om het geheel een meer realistische uitstraling te geven. Het model is nog niet in de juiste kleur gespoten ook de belettering en handrails ontbreken nog.

Model in aanbouw bij CdJ

Foto 20/03/2002 © CdJ.

One axle of the G.W.R brakevan.
The underside of the brakevan . Every axle has four small springs and two subframes. These springs are fitted between the bottom and the brass subframe. This one is the prototype to find out how the springs are working in such a small space.

Photo 20/03/2002 © CdJ.
De onderzijde van de wagon. Iedere as heeft vier veertjes welke gemonteerd zitten tussen de bodem en het subframe. This wagon is a prototype om te proberen hoe de veertjes hun werk doen tussen de bodem en het subframe.

foto 20/03/2002 © CdJ.

The complete underframe of the G.W.R. brakevan.
This view shows the total regauged underfrmae. A new underframe is made of double coppercladded expoxy this material is easy to saw and you can solder on both sides the parts you want to mount at the underframe. The brass subframes are connected by a brass rod. Between te small subframes there are very small coilsprings to make the axles springed. The bearings of the axle are monted in the subframes. This picture gives a good view at the broad gauge axles. The standard Slaters S7 axle is sawed in two parts. A smal brass pipe connects the axle again at the correct distance between the wheels. For the correct distance we use the BGS gauges.
We still need to paint the frame and add te details.

Photo 20/03/2002 © CdJ.
Deze foto laat zien hoe de verbreding van het frame is gerealiseerd. Voor de bodemplaat van het frame is dubbelzijdige epoxy printplaat gebruikt. Dit materiaal is eenvoudig te zagen en de onderdelen voor het frame kunnen er opgesoldeerd worden. Op de bodem plaat zijn subframes gemonteerd. De subframes zijn met elkaar verbonden door een messing stangetje.Tussen de subframes en de bodemplaat zitten 8 kleine spiraalveertjes. De lagers voor de assen zijn gemonteerd in de subframes. Heel goed zijn hier de verwijde wielstellen te zien. De standaard S7 Slaters assen worden doorgezaagd en weer door middel van een messing buis met elkaar op de juiste afstand verbonden. De door de BGS geleverde kalibers zorgen voor de juiste afstand tussen de wielen. Het frame moet nog geschilderd worden.

Foto20/03/2002 © CdJ.
     

CLOSE WINDOW